Buitenplaats Kameryck
FAQ

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Kun je het antwoord op jouw vraag hieronder niet vinden? Neem dan contact met ons op!

Locatie en algemeen

Hoeveel zalen hebben jullie?

Buitenplaats Kameryck beschikt over een grote zaal (voor 400 personen in theateropstelling) die flexibel in te delen is in kleinere ruimtes. In totaal beschikt de locatie over 13 zalen.
De locatie werkt met flexibele wanden waardoor bepaalde zalen groter en kleiner gemaakt kunnen worden. Voor een volledig overzicht van onze ruimtes, kijk dan hier

Hebben we de locatie exclusief?

Als je een evenement boekt bij ons heb je niet direct de gehele locatie exclusief. Uiteraard zijn de door jou geboekte zalen exclusief voor jullie gezelschap. 

Mag ik eigen leveranciers meenemen?

Helaas is het niet mogelijk om eigen leveranciers mee te nemen voor catering of technische ondersteuning bij Buitenplaats Kameryck. We hebben onze eigen toegewijde teams en vaste partners voor catering en techniek om ervoor te zorgen dat we de hoogste kwaliteit en service kunnen bieden voor jouw evenement. 

Kan ik voorafgaand aan het event pakketten of spullen bij jullie laten bezorgen?

Indien je voorafgaand aan het event materialen en/of goederen bij ons wil laten afleveren, dan kan dit in overleg. Graag horen wij 3 dagen voorafgaand aan het evenement, of eerste opbouwdag wanneer we welke materialen en/of goederen kunnen verwachten Ook aantallen en de grootte van de goederen is van belang. Daarnaast dienen wij te weten of goederen gekoeld moeten worden bewaard. Dit zodat wij hier rekening mee kunnen houden qua ruimte en/of personeel. Het is niet altijd vanzelfsprekend dat wij ruimte in onze koelingen en/of vriezers hebben.
Wij gaan er van uit dat wij niet hoeven te laden en lossen. Indien wij de goederen onverhoopt moeten laden en/of lossen vragen wij hier een bijdrage van € 150,00 voor.
De kosten voor het opslaan van materialen en/of goederen voorafgaand aan het evenement is vanaf € 150,00 en hangt af van het volume en het aantal dagen dat het op locatie staat.

Ophalen goederen en materialen
Alle goederen en (verpakkings)materialen dienen na het evenement direct meegenomen te worden. In overleg kan het op locatie blijven tot de volgende dag. Indien de goederen of (verpakkings)materialen niet opgehaald worden, zal Buitenplaats Kameryck dit vernietigen of wegbrengen. De kosten hiervoor zijn vanaf € 250,00 en wederom afhankelijk van de omvang en hoeveelheid.

Is Buitenplaats Kameryck toegankelijk voor mindervaliden?

Buitenplaats Kameryck is toegankelijk voor mindervaliden. Zo beschikken wij over drie mindervaliden parkeerplaatsen, een lift naar twee van onze bovenzalen én de kelder waar de toiletten en de garderobe zich bevinden. Daarnaast is er ook een mindervalide toilet op de begane grond. 

Is er een kolfruimte aanwezig?

Er is een kolfruimte aanwezig op locatie. Graag horen wij voorafgaand aan het evenement of jullie daar gebruik van willen maken. Daarnaast hebben we veel verschillende ruimtes en daardoor is er bijna altijd een geschikte kolfruimte beschikbaar.

Welke opstellingen zijn er mogelijk?

Bij Buitenplaats Kameryck zijn nagenoeg alle ruimtes flexibel in te delen waardoor er veel mogelijkheden zijn betreft ed opstelling. Wij bespreken graag vooraf welke opstelling het beste past bij jouw bijeenkomst en welke ruimtes daar op aansluiten. 

Is er een plattegrond van de locatie?

Uiteraard! We hebben een plattegrond van onze locatie online staan. Deze vind je hier

Tot hoe laat mag een feest duren?

Een (bedrijfs)feest plannen wij in tot maximaal 01.00 uur. Wil je het feest langer laten duren? In overleg zijn er zeker mogelijkheden. Houd dan wel rekening met extra (personeels)kosten en/of locatiehuur. 

Is het toegestaan om vuurwerk af te steken?

Buitenplaats Kameryck ligt in een stiltegebied het is daarom ten strengste verboden om vuurwerk te ontsteken door jou, jouw gasten of anderzijds betrokken personen aan jouw evenement. Op het afsteken van vuurwerk staat een boete van minimaal € 450,00. De hoogte van de boete is afhankelijk van het soort en de hoeveelheid vuurwerk.

Duuzaamheid & MVO

Hebben jullie zonnepanelen?

Jazeker! Wij beschikken over 110 zonnepanelen!

Wat doen jullie op het gebied van duurzaamheid?

Als locatie die haar prachtige ligging in het Groene Hart koestert, zijn wij het verplicht de omgeving ook te respecteren. Daarom hechten wij veel waarde aan duurzaamheid. Zo draait een groot gedeelte zonder aardgas. Het wordt namelijk van energie voorzien door middel van warmtebronnen. In de winter helpt dat bij de vloerverwarming en in de zomer bij koeling. Alle verlichting is, uiteraard, led verlichting. Ook bijzonder is dat de locatie waterloze urinoirs heeft. Daarnast beschikken wij over maar liefst 110 zonnepanelen en zes elektrische laadpalen. 

Buitenplaats Kameryck beschikt over een eigen keukenbrigade die zoveel mogelijk met biologische streekproducten werkt. Daarnaast werken we ook voornamelijk met leveranciers uit de buurt. Om meer inzichtelijk te krijgen over onze afval en waste werken wij met Orbisk. Dat zijn een weegschaal en camera om alles wat aan eten wordt weggegooid te monitoren. Deze gegevens worden geanalyseerd om daarna de bedrijfsvoering verder aan te passen. Door slim om te gaan met menusamenstellingen voorkomt het bedrijf dat ingrediënten worden weggegooid of snel over datum raken.

Al vanaf de start heeft Buitenplaats Kameryck een samenwerkingsverband met Reinaerde. Zes tot acht pupillen van Reinaerde vinden, onder leiding van twee begeleiders, bij Buitenplaats Kameryck een zinvolle dagbesteding. Zij werken in het onderhoud, in de plantsoenen en op de golfbaan of in de keuken. Naast het uitvoeren van deze werkzaamheden wordt er ook aan scholing gedaan. Sommigen stromen na enige tijd door naar een betaalde baan.

Meer informatie vind je hier

Hebben jullie elektrische laadpalen?

Dat hebben wij zeker! Wij beschikken over zowel een laadpunt voor fietsen als zes elektrische laadpalen. 

Zijn jullie Green Key gecertificeerd?

Wij zijn Green Key GOUD gecertificeerd. Green Key is hét internationale keurmerk voor duurzame bedrijven. Als locatie die haar prachtige ligging in het Groene Hart koestert, zijn wij het verplicht de omgeving ook te respecteren. Daarom hechten wij veel waarde aan duurzaamheid. Zo draait een groot gedeelte zonder aardgas. Het wordt namelijk van energie voorzien door middel van warmtebronnen. Wij werken voornamelijk samen met leveranciers uit de buurt en waar mogelijk werken we met biologische of streekeigen producten. Zo hebben we een eigen groenten en kruidentuin, waar we onze gerechten mee bereiden.

 

Bereikbaarheid en vervoer

Zijn jullie goed bereikbaar met het OV?

Buitenplaats Kameryck is gelegen tussen station Woerden en station Breukelen. Vanaf beide stations is het 10 minuten met de auto/tax/bus naar onze locatie. Er rijdt een streekbus vanaf beide stations en deze stopt direct voor de deur. Voor alle zakelijke gasten die per openbaar vervoer naar Buitenplaats Kameryck willen komen bieden wij een gratis* shuttle service vanaf NS Station Woerden aan. Deze ‘Kameryck Shuttle‘ brengt jullie binnen 10 minuten vanaf het station naar onze locatie. Voor meer informatie, vraag onze medewerkers. 

* wij bieden deze service gratis aan tot 16 personen en alleen als er een zakelijke bijeenkomst aan vooraf gaat. 

Kun je bij jullie gratis parkeren?

Je kan bij ons zeker gratis parkeren! Wij beschikken over ruim 350 gratis parkeerplaatsen verdeeld over P1, P2 (hoofdingang), P3 en P4. 

Hoe werkt de Buitenplaats Kameryck shuttle service?

De Kameryck shuttle service is een gratis shuttledienst. Deze dienst vervangt het openbaar vervoer tussen NS station Woerden en Buitenplaats Kameryck. Deze ‘shuttle’ brengt je binnen 10 minuten vanaf dit treinstation naar Buitenplaats Kameryck. De shuttle vertrekt vanaf ‘stationsplein Noord’ bij de taxi standplaatsen.

In overleg bespreken we vooraf twee tijden af om de gasten vanaf station Woerden op te halen. Hetzelfde geldt ook voor de terugweg.

Heb je interesse in deze shuttleservice en wil je dit aanbieden aan jullie gasten, geef dit dan aan bij één van onze event medewerkers. Je ontvangt dan een inschrijfformulier voor deze shuttleservice. Zonder dit ingevulde formulier is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van deze service. Wij ontvangen dit formulier graag uiterlijk 2 werkdagen voorafgaand aan het event retour. De service is altijd op basis van beschikbaarheid.

Gebruik van de shuttle tot 16 personen (2 ritten voor max. 8 personen) is kosteloos, bij een hoger gastenaantal zullen wij hiervoor een passende offerte uitbrengen.
Daarnaast bieden wij de shuttle service enkel voor zakelijke evenementen aan waar een vergadering aan vooraf gaat. 

Hoeveel parkeerplaatsen hebben jullie?

Wij beschikken over ruim 350 gratis parkeerplaatsen verdeeld over P1, P2 (hoofdingang), P3 en P4. Parkeren is geheel gratis! Van die 350 gratis parkeerplaatsen zijn er zes geschikt om je elektriche auto op te laden. 

Techniek

Welke techniek is er inbegrepen in de zalen?

Dat is niet mogelijk. Wij werken met een vaste partner voor technische ondersteuning en hebben al vele jaren een stabiele en succesvolle samenwerking. Daarnaast kennen zij de locatie en de mogelijkheden als geen ander. Deze samenwerking stelt ons in staat om hoogwaardige kwaliteit te leveren voor jouw evenement. Je kunt erop vertrouwen dat ons team én onze technische partner jouw evenement perfect zullen verzorgen.

Activiteiten

Hebben jullie ook Pitch&Putt abonnementen?

Wij hebben zeker Pitch&Putt abonnementen! Het is mogelijk om een jaarabonnement of een zomerabonnement (geldig in de maanden juli & augustus) af te sluiten. Meer informatie kun je vinden op de website

Mag er voor of tijdens de activiteiten alcohol genuttigd worden?

Het is op geen enkele wijze toegestaan om voor en tijdens de activiteiten alcohol te nuttigen. Deelnemers die wel alcohol hebben genuttigd zullen ten aller tijden worden uitgesloten van deelname. Ook is gebruik van alcohol door op- en afbouw of uitvoerend personeel of technici niet toegestaan.

Is er de mogelijkheid om na de activiteit op te frissen?

Buitenplaats Kameryck beschikt over een sanitair gebouw met meerdere douches. Het is dus zeker mogelijk om na de activiteit even op te frissen. Graag bespreken we dit wel vooraf zodat wij de beschikbaarheid en de capaciteit kunnen nagaan. 

Mogen kinderen de Pitch&Puttbaan op?

Kinderen vanaf 8 jaar mogen Pitch&Putt spelen. Kinderen jonger dan 8 jaar zijn niet toegestaan op de baan. De reden is dat je door een golfbal geraakt kan worden.  Het reactie vermogen van een (klein) kind is natuurlijk anders dan van een volwassenen. Ook kinderwagens en honden zijn niet toegestaan op de baan.

Food & Beverage

Mogen we eigen catering verzorgen?

Buitenplaats Kameryck beschikt over een ervaren keukenteam. Wij verozrgen dus ten alle tijden zelf de catering. Heb je specifieke wensen? Ons keukenteam denkt graag met je mee.
Wil je een eigen cateraar meebrengen dan kijken wij graag samen naar de mogelijkheden hiervoor. 

Is jullie catering duurzaam?

Buitenplaats Kameryck beschikt over een eigen keukenbrigade die zoveel mogelijk met biologische streekproducten werkt. Daarnaast werken wij voornamelijk samen met leveranciers uit de buurt Ook hebben we een eigen groenten- en kruidentuin, waar we onze gerechten mee bereiden. We hebbn een hele lijn aan eigen producten die wij zelf gebruiken en verwerken in gerechten maar ook verkopen. Zoals Kameryckse appelsap en appel-perensap, Kamerycks likeurtje, jam, honing en Kameryck blondbier, een speciaal voor Kameryck gebrouwen bier uit het nabijgelegen dorp Kamerik. 
Meer informatie over duurzaamheid bij Buitenplaats Kameryck vind je hier

 

Restaurant 't Ryck

Zijn honden toegestaan in het restaurant?

Honden zijn toegestaan in ons restaurant. Wij vinden het wel belangrijk dat de hond stil kan zitten/stil kan zijn en aangelijnd is.  

Serveren jullie ook kindergerechten?

Restaurant ’t Ryck biedt een ongedwongen plek in een prachtige omgeving waar je heerlijk kunt eten. Ook kinderen zijn van harte welkom. Wij hebben op onze kaart een leuke selectie van kindergerechten staan. Deze vind je op onze menukaart in het restaurant en op de website

Kun je reserveren op het terras?

Wij nemen voor de lunch en voor het diner geen reserveringen aan op het terras. Wij reserveren altijd een plekje binnen en bij mooi weer kun je uiteraard buiten plaats nemen!
Reserveren kan hier

Overnachting

Welke apparatuur en servies is aanwezig in het paviljoen?

Bekijk hier de inventaris lijst van het paviljoen!

Hoeveel personen kunnen er blijven overnachten?

Op het terrein staan 17 ‘veldhuysjes’ (66 slaapplekken). Er kunnen dus 66 gasten blijven overnachten (4 personen per huysje). Onderdeel van het minidorp is een eigen sfeervol paviljoen, dat is bedoeld als gezamenlijke ruimte.

Mag er buiten muziek worden afgespeeld?

Buitenplaats Kameryck is gelegen nabij een stiltegebied. Het is niet toegestaan om op enige manier versterkt geluid/muziek d.m.v. geluidsset, TV, stereotoren, docking station, anders of vergelijkbare installatie te gebruiken op de locatie. Bij overtreding kan de installatie in bewaring worden genomen en wordt bij uitchecken geretourneerd. Het gebruik van muziekinstrumenten anders dan een akoestische gitaar is niet toegestaan. Vervolgens: Er mag op geen enkele wijze onnodige hinder of overlast voor de omgeving of andere gebruikers van de terreinen worden veroorzaakt. Na 23.00 uur dient het stil te zijn op het terrein.

Mag er eigen catering meegenomen worden?

Er kan bij de Veldhuysjes op basis van zelfverzorging verbleven worden. De keukenfaciliteiten bevinden zich in het paviljoen. In de slaapverblijven wordt geen voedsel bereid (gekookt of anderszins). Door de groep bereid of meegebracht voedsel (eten en drinken) mag alleen in de paviljoentent (of in een straal van 20 meter) genuttigd worden. Buitenplaats Kameryck is niet verantwoordelijk voor de hygiëne van jullie voedselbereiding. Levering door externe cateraars anders dan Buitenplaats Kameryck is niet toegestaan zonder toestemming van Kameryck BV.

 

 

Kunnen wij catering bij jullie afnemen?

Dat kan zeker! Wij kunnen voor jullie ontbijt, lunch, diner en snacks verzorgen! Vraag voor meer informatie naar één van onze event medewerkers.

Is het mogelijk om een barbecue te huren?

Dat kan zeker! Je kunt een barbecue én eventueel een barbecuepakket bij ons afnemen. Een barbecue incl. kolen kost € 75,00 per dag. Meer informatie hierover kun je bij onze event medewerkers opvragen. . 

Vanaf hoelaat kun je inchecken en uitchecken?

In & uit check tijden:
Incheck: Tussen 16.00 - 17.00 uur
Uitchecken maandag t/m zaterdag: 11.00 uur
Uitcheck zondag: Huysjes om 11.00 uur & het Paviljoen om 13.00 uur

Is er sanitair aanwezig in de veldhuysjes?

Er is geen sanitair aanwezig in ed Veldhuysjes zelf. Op een aantal meter afstand bevind zicht het sanitiar gebouw. Dit gebouw beschikt in totaal over 6 douches, 4 toiletten en 6 wasbakken. 

Mag ik langskomen om de veldhuysjes een keer te komen bekijken?

Je bent van harte welkom om de veldhuysjes te komen bekijken. Dit is alleen mogelijk op afspraak. Zo weten wij of de huysjes bezet zijn én het is belangrijk dat één van onze medewerkers aanwezig is om je rond te leiden. Je kunt een afspraak maken via events@kameryck.nl of 0348 -400771. 

Kan ik de Veldhuysjes het gehele jaar daar afhuren?

Je kunt de veldhuysjes afhuren vanaf april t/m oktober. Van november t/m maart is het niet mogelijk om de huysjes af te huren. Dit is namelijk te koud. 

Zijn de veldhuysjes geschikt voor mindervaliden?

De Velshuysjes zijn helaas niet geschikt voor mindervaliden. Zo is er een hoge opstap om het veldhuysje binnen te komen en er is ook geen sanitair aanwezig in het veldhuysje zelf. 

Zijn de veldhuysjes geschikt voor kinderen & baby's

Het is mogelijk om met je kind (baby) in een veldhuysje te verblijven. Wij verhuren namelijk ook bedrandverhogers. Let wel op, het is niet mogelijk om een babybedje in een veldhuysje te plaatsen vanwege brandveiligheid. 

Hebben jullie hotelkamers op locatie?

Het is mogelijk om te overnachten op onze locatie maar wij hebben geen hotelkamers. Op het terrein staan 17 ‘veldhuysjes’ (66 slaapplekken). Onderdeel van het minidorp is een eigen sfeervol paviljoen, dat is bedoeld als gezamenlijke ruimte. In dit paviljoen is, indien gewenst, de koelkast alvast gevuld en kun je met het gezelschap onder het genot van een drankje gezellig rond het kampvuur zitten om na te praten over de dag. ’s Nachts ervaar je wat echte stilte is in het Groene Hart. ’s Morgens wekken de zangvogels iedereen op natuurlijke wijze, zodat je uitgerust richting het restaurant kunt waar het ontbijt wordt geserveerd.


Overnachten er naast onze groep nog andere gasten?

De minimale afname is vijf huisjes per boeking en minimaal 2 nachten. Indien je meer dan 13 huisjes afneemt zal er geen ander gezelschap naast gezet worden. Neem je minder dan 13 huisjes af, dan is er nog ruimte voor een ander gezelschap. Het maximale aantal is twee gezelschappen en ieder heeft een eigen paviljoen als gezamenlijke groepsruimte. 
Wij vertrouwen erop dat er tijdens het verblijf rekening met elkaar gehouden wordt.

Zijn honden toegestaan in de accommodatie?

Honden zijn wel toegestaan in de accommodatie echter niet in de Veldhuysjes zelf.