Prijsverschil tussen nu en straks

By 29 april 2016Blog
blog-prijsverschil

Je zit op het terras en word vriendelijk welkom geheten door een van de medewerkers; “Mag ik een kop koffie mevrouw?” De vriendelijke medewerkster reageert; “Tuurlijk mag dat, wilt u het nu of straks?” Je kijkt verbaasd naar je tafelgenoot, zei ze dat nu echt? “Hoezo vraag je dat? Ik zou graag de kop koffie nu willen en niet straks.” “Nou er is namelijk een prijsverschil tussen nu en straks, als u nu de koffie wilt dan kost dat 2,80 en als u het straks wilt dan kost het 2,30” Je begrijpt er werkelijk niets meer van en stapt snel op. Weg van dit achterlijke terras, je gaat wel naar de concurrent!

Op een ander terras aangekomen wordt je weer heel vriendelijk begroet. Je zit net en wilt nu wel eens een keer dat lekkere kopje koffie hebben. Je wenkt de medewerker welke direct naar je toe komt. De medewerker zegt vriendelijk, “u bent geen vaste klant bij ons, de koffie kan wel, maar duurt ongeveer drie kwartier.” Je valt van je stoel van verbazing. Zijn ze in dit dorp helemaal gek geworden? Is de horeca helemaal gek geworden?!

Tja, bovenstaand ben je wellicht zelf in de horeca nooit tegengekomen, maar ik kwam dit wel in andere bedrijfstakken tegen. Werkelijkwaar, ik wilde een deur bestellen en moest 100 euro meer betalen als ik de deur niet in 12 maar in zes weken wilde hebben. Ik kwam bij de garage en werd gewoon drie maanden in de wacht gezet. Tja, u bent geen vaste klant dus moet u wachten. Dus zo gaan ze daar om met hun klanten. Zijn wij dan zo bijzonder? Er wordt weleens neerbuigend gedaan om ons horeca vak, maar veel bedrijfstakken zouden eens wat vaker een horecagelegenheid moeten bezoeken of beter nog een personeelstraining van ons moeten bijwonen en zien hoe wij met onze GASTEN om gaan.

Join the discussion 6 Comments

Leave a Reply